Jumbo boekt sterke resultaten

Jumbo heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug. Met een groeipercentage van vier procent komt de autonome omzetgroei van de supermarktketen over het eerste halfjaar hoger uit dan de 3,6 procent van de markt. Dat meldde Jumbo Supermarkten donderdag in een persbericht.

De sterke resultaten zijn te danken aan de combinatie van volumegroei en sterke kostenbeheersing. Het eerste halfjaar van 2009 heeft Jumbo Supermarkten vier nieuwe winkels geopend. Ook de landelijke prijscampagne en de introductie van het Jumbo Eigen merk hebben een bijdrage geleverd aan het positieve resultaat, aldus het bedrijf. Uiteindelijk werd een omzet behaald van 824 miljoen euro.

Jumbo Supermarkten verwacht dat het de positieve ontwikkeling het komend halfjaar zal voortzetten. Inmiddels heeft Jumbo 124 winkels, verspreid over het hele land.

Lees ook: VVO2 ontwikkelt nieuwe winkelsigning Jumbo

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!