Stijging winst H&M door daling textielprijzen

De nettowinst van het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz (H&M) is in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar (december 2004 t/m februari 2005) met 29% gestegen tot € 170 miljoen. De omzet is met 7,3% gestegen. De winststijging komt voornamelijk voor rekening van de lagere textielprijzen en door de opening van nieuwe winkels in Europa. De lagere textielprijzen zijn het gevolg van de vervallen internationale textielquota die tot eind vorig jaar de import van goedkoop Aziatisch textiel beperkten. Hierdoor wordt de Westerse markt overspoeld met goedkope textiel uit met name China.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!