'Stunten met prijs slecht voor merk'

Stunten met de prijs is niet de goede manier klanten aan een bepaald merk te binden. Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek van TNS Nipo naar de merktrouw van Europese consumenten, meldt het Algemeen Dagblad.

Het verlagen van de prijs zou eigenlijk alleen helpen bij producten die al in een laag prijssegment vallen, waaronder huismerken. Wanneer merken in het midden- of hogere segment hun prijzen verlagen, lijken consumenten juist het vertrouwen in dat merk te verliezen. Drie op de tien ondervraagden gaf in dit geval aan dat ze 'allemaal hetzelfde zeggen' over het verlagen van de prijzen.

Deze merken kunnen zich ook in tijden van crisis beter profileren met boodschappen over 'kwaliteit' en 'vertrouwen'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!