Jan Linders wijzigt formule

Jan Linders Supermarkten heeft zijn formule flink gewijzigd om te voorkomen dat klanten overstappen op AH en Aldi. De prijzen zijn fors verlaagd en de formule richt zich voortaan meer op gemak en vers. Ook krijgen de winkels een nieuwe lay-out en openen ze met agf. Volgens commercieel directeur Anita Wetterhahn-Reijnen moeten de aanpassingen de klanten minder reden geven om andere formules te bezoeken. De klanten van Jan Linders kopen ook veel bij Aldi (46% van de klanten) en Albert Heijn (22%). De nieuwe formule wordt eerst getest in drie filialen: een gloednieuw filiaal in Velden en twee verbouwde filialen in Beek en Donk en Boxmeer. Eind 2005 wordt de test geevalueerd. In april krijgen alle overige filialen een cosmetische aanpassing en prijsverlaging.Onderdeel van de vernieuwing is ook een uitbreiding van het assortiment. Zo komt Jan Linders met veel nieuwe eigen lijnen, waaronder Limburgs kermissnoep, high-teakoekjes met roomboter, nieuwe broodsoorten en luxe Engelse chips. Ook zijn in de nieuwe formule de schappen lager, ligt het vriesvers bij de kassa, staan de actiekoppen prominenter en wordt er met manden gewerkt voor bulkpresentaties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!