Online consument koopt bewuster

Online shoppers oriënteren zich steeds vaker via vergelijkingssites en recensies op internet voordat ze op aankoop overgaan. Webwinkel iBOOD constateert dit na eigen onderzoek, aldus Twinklemagazine.nl.

Van de 2500 ondervraagden geeft meer dan de helft aan prijzen eerst online te vergelijken voordat ze iets aanschaffen. Verder geeft 31 procent aan naar kwaliteitsbeoordelingen te zoeken van eerdere kopers van een product.

Online winkelen wordt steeds meer een sociale bezigheid, zo constateert Joran Prinssen, medeoprichter en ceo van iBOOD. Op het web kunnen consumenten tenslotte ook hun mening uiten en ervaringen met elkaar delen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!