Kruidvat neemt icoon Albert Heijn op de hak

Drogisterij Kruidvat gaat in zijn jongste advertentie aan de haal met Albert Heijn-icoon, supermarktmanager Harry. “Zie het maar als een knipoog”, stelt een woordvoerster van Kruidvat.

In de advertentie verlaat een tevreden Kruidvat-klant , die als twee druppels water op AH-Harry lijkt, tevreden de winkel. Op dezelfde afbeelding loopt, eveneens met een goed gevulde Kruidvat-tas in de hand, een medewerkster in origineel Albert Heijn-vakkenvullerstenue naar buiten.

Ook de aanbieding lijkt erg veel op de huidige actie van AH. Kruidvat stunt met 2+2 gratis, terwijl Albert Heijn bij vijftig producten het tweede product er gratis bij doet. De supermarktgigant reageert sportief en heeft 'met een glimlach' naar de parodie gekeken, aldus een woordvoerder.

Volgens Kruidvat delen de drogist en de grootgrutter wel vaker speldeprikken uit naar elkaar. Een paar jaar geleden vergeleken supermarktmanager Harry en zijn medewerker Rachid bijvoorbeeld de Albert Heijn-prijzen met die van 'de voordeeldrogisterij’. “Een verwijzing naar ons”, aldus Kruidvat, dat zich immers omschrijft als dé voordeeldrogisterij.

De nieuwe Kruidvat-advertentie is overigens geen reactie op een plaagstoot van de supermarkt, maar volgt op een campagne van Albert Heijn-zusje Etos (ook eigendom van Ahold). Etos gaat gebukt onder een ’duur’ imago en probeert daar met de slogan ’Van Etos, voor Kruidvat-prijzen’ van af te komen. Wie bij Kruidvat een goedkoper product vindt, krijgt het verschil bij Etos terug.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!