AH topman gaat voor huismerk

Albert Heijn directievoorzitter Dick Boer gaat in een uitgebreid interview in het Financieele Dagblad in op het aanstaande kort geding tussen Unilever en Albert Heijn over de gelijkenis tussen de Unilever verpakkingen en de AH huismerkverpakkingen. “Het voordeel van een kort geding is, dat je het op het laatste moment nog kunt afblazen, maar dan moeten er wel meerdere partijen bewegen”, aldus Boer. “We gebruiken de gangbare kleuren in een productcategorie en daar heeft Unilever als marktleider nu eenmaal veel invloed op. Wat niet wordt opgemerkt, is dat de verpakkingen van onze margarines passen binnen de consistente lijn die wij sinds een jaar toepassen in de herpositionering van al onze huismerken: witte band aan de bovenkant, het huisje en een duidelijke productaanduiding. Wij verdienen duidelijk veel minder aan A-merken dan aan huismerken, terwijl de consument daar meer voor moet betalen”, legt Boer in het FD uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!