Supermarkten vragen aandacht veiligheid

De Nederlandse supermarktbranche gaat veiligheid extra onder de aandacht brengen. In de week van 5 oktober 2009 organiseren de Nederlandse supermarkten de nationale Week van de Veiligheid. Deze week is een initiatief van werkgevers en vakbonden.

In de supermarktbranche wordt ieder jaar voor honderd miljoen euro geïnvesteerd in veiligheidsmaatregelen. Deze maatregelen variëren van detectiepoortjes tegen diefstal, camerasystemen en speciale geldkluizen tot professioneel waardetransport en opleidingen en trainingen voor supermarktmedewerkers. Daarnaast zijn er verschillende veiligheidsprotocollen opgesteld die medewerkers moeten naleven om criminaliteit tegen te gaan.

Werkgevers en vakbonden onderstrepen in de Week van de Veiligheid gezamenlijk het belang van naleving van de veiligheidsafspraken door supermarktmedewerkers. Dit om de veiligheid in de winkels te vergroten. Branchebreed worden in de supermarkten veiligheidsafspraken doorgenomen met alle medewerkers, zodat iedereen zich bewust is van de afspraken die gelden.

Tijdens de week zoomt de branche ook in op de campagne 'Klein bedrag? PINnen mag!'. Door zo min mogelijk contant geld in de winkel te hebben, wordt de mogelijke buit voor criminelen klein. Dit vermindert het risico op criminaliteit. Het Vakcentrum zal gedurende deze week samen met haar leden, de zelfstandig ondernemers in de levensmiddelenbranche, een speciale actie starten om PIN-betalingen te bevorderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!