Bakkers kunnen belangrijke rol spelen bij popularisering chocolade

In Nederland wordt er, vergeleken met omringende landen, relatief weinig chocolade gegeten. In Nederland bedraagt de jaarlijkse chocoladeconsumptie 4,4 kilo per hoofd van de bevolking, tegen 7 kilo in Belgie en maar liefst 10,2 kilo in Zwitserland. Bovendien vinden banketbakkers het soms lastig om chocolade op een goede manier in hun producten te verwerken. Om in deze situatie verbetering te brengen, is groothandelsorganisatie Grobak in samenwerking met Hoogenboom/Callebaut een consumentencampagne gestart om het gebruik van chocolade te simuleren: `I love Chocolate`.Volgens Mirjam Bloom, marketingmanager bij Hoogenboom, kunnen banketbakkers een belangrijke rol spelen bij de popularisering van chocolade. Er zijn talloze manieren om chocolade te verwerken in brood- en banketproducten: met name tijdens de traditionele chocolademomenten (Sinterklaas, Pasen, moederdag etc) bestaat er veel vraag naar dergelijke producten. Om de bakkers te helpen bij de verwerking van chocolade in hun producten, heeft Callebaut een product gelanceerd, de cacaoboter Mycryo, waarmee het voorkristalliseren van chocolade wordt vereenvoudigd. Hierdoor blijft de chocolade langer vloeibaar en kan deze eenvoudiger worden verwerkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!