Sociaal shoppen op Wehkamp.nl

Bezoekers van Wehkamp kunnen voortaan vrienden uitnodigen om samen te winkelen in een social shopping omgeving. Met deze nieuwe, interactieve toepassing kunnen bezoekers onder meer samen reviews bekijken en chatten. Dit meldt Emerce.nl maandag.

Met deze Joint Product eXperience (JPX) is het mogelijk in een gezamenlijke omgeving in te zoomen op producten. Bezoekers kunnen elkaars scherm overnemen en, geanonimiseerd, zien wie in Nederland welk product waar heeft gekocht.

Eerder was het al mogelijk om te zien wie in Nederland wat heeft gekocht. "Dat hebben we nu geïntegreerd in JPX", aldus manager e-commerce bij Wehkamp.nl, Alexander van Slooten. Wehkamp.nl probeert het sociale aspect langzaam uit te breiden.

"Er is geen weg terug. Reviews vallen ook onder social shopping. De tendens is dat consumenten elkaar meer vertrouwen dan een bedrijf. Voor ons betekent dat dat er een extra kanaal is waarmee klantinformatie ons bereikt. Vroeger kwam dat alleen binnen bij het callcenter. De klachten en reviews komen meer in de openbaarheid," meent Van Slooten.

Wehkamp wijst negatieve reviews niet af. Van Slooten: "Onze moderators lezen de reviews en zorgen dat er geen discriminerende opmerkingen of reclame-uitingen instaan. Ook reviews met persoonsgegevens worden afgekeurd. Maar een negatieve review plaatsen we gewoon."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!