Bijenkorf aarzelend over Dwaze Dagen

De Drie Dwaze Dagen van warenhuis Bijenkorf brachten vorig jaar 1,2 miljoen mensen op de been. Of de actie, die vandaag is gestart, weer een succes wordt, daar durft de keten geen uitspraak over te doen. “In algemene zin zien we dat de omzet onder druk staat”, meldt een woordvoerster.

Op de site was de afgelopen dagen al veel belangstelling voor de actiedagen. Ruim een half miljoen mensen klikten voor de acties, laat de woordvoerster weten. De winkel heeft ‘een beetje op de crisis ingespeeld' door naaimachines en fietsartikelen in het assortiment op te nemen.

“De consument blijft voorzichtig”, meent ING-econoom Van Garderen. “Maar die dagen zullen best succesvol zijn. Consumenten zijn juist nu gevoelig voor aanbiedingen. Zeker als het gaat om vervangingsaankopen. Sommige dingen moeten op een gegeven moment vervangen worden en dan het liefst zo goedkoop mogelijk.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!