Starbucks stapt in oploskoffie

Koffieketen Starbucks komt met de zogeheten oploskoffie Starbucks Via. Hiermee stapt het Amerikaanse bedrijf in een markt van 21 miljard dollar, meldt FEM Business. Starbucks schermt met een gepatenteerde maalmethode die oploskoffie (Arabica-bonen) ‘net als verse koffie’ maakt.

Ceo Howard Schultz richtte kort na zijn terugkeer begin 2008 een onderzoeksafdeling in om zich te richten op oploskoffie. Twintig jaar eerder was ene Don Valencia een Starbucks winkel binnengelopen met een recept voor oploskoffie. Hij werd ingehuurd om zijn oploskoffie verder te ontwikkelen, beschrijft The Wall Street Journal, maar stierf in 2007.

De markt voor oploskoffie heeft volgens Starbucks een omvang van 21 miljard dollar. Van iedere tien koppen koffie die er wereldwijd gedronken worden zijn er vier gemaakt met oploskoffie, aldus het bedrijf. Een interessante nieuwe markt die Starbucks weer de groeicijfers uit het verleden kan opleveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!