Wehkamp kiest voor tijdschriftachtige uitgave

De catalogus van Wehkamp, waarvan elk jaar een nieuwe versie verschijnt, gaat plaats maken voor een tijdschriftachtige uitgave. De inhoud moet de consument meer inspireren en de verschijningsfrequentie gaat omhoog. De thuiswinkelier verwacht de nieuwe uitgave vanaf najaar 2005 te kunnen presenteren. Concurrent Neckermann kiest juist voor een extra catalogus. Eenderde van de omzet van Neckermann wordt via internet geboekt. Bij Wehkamp komt inmiddels het grootste deel van de omzet (45%) uit e-commerce. Daarmee staat het in de top drie, tussen Amazon.com en Land`s End in. `Internationaal zijn er weinig partijen die zo sterk online zijn gericht als wij`, zo blijkt volgens marketingdirecteur van Wehkamp Pieter van Diepen uit een onderzoek van OC&C Strategy. Daarnaast toont de studie aan dat bestellen via post langzaam afloopt. De thuiswinkelmarkt groeide de afgelopen jaren tot zo`n 2,5 miljard euro in 2003. Deze omzetgroei kwam voornamelijk tot stand door de sterke groei van internetaankopen. Een definitief afscheid van de catalogus zit er desondanks voorlopig niet in. `Een percentage consumenten wil liever uit het boekwerk bestellen. En onderschat ook niet het inspirerende effect van de catalogus.` Op tv zal Wehkamp voorlopig niet terugkeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!