Facelift voor Burger King

Fastfoodketen Burger King wil met de ombouw van in totaal twaalfduizend restaurants de groei versnellen, met name in Europa. Met de facelift wil het bedrijf de achterstand op McDonald's inlopen. Burger King heeft woensdag het nieuwe concept gepresenteerd.

Wereldwijd zijn momenteel al 69 restaurants voorzien van de nieuwe stijl, zegt topman John Chidsey. Zijn verwachting is dat er vanaf nu honderden vestigingen per jaar worden voorzien van deze nieuwe stijl. Het gaat hierbij in ieder geval om de eigen restaurants, zo'n tien procent van het totaal. Ook verwacht hij veel animo onder aangesloten franchisenemers.

De facelift levert een omzetplus op van 'beduidend meer dan vijftien procent' maar vraagt voor de grootste filialen ook een investering van 200 duizend tot 400 duizend dollar. Het nieuwe interieur heeft een industriële uitstraling met veel rood, baksteen, hout en metaal. Met deze uitstraling wil men benadrukken dat Burger King als enige fastfoodketen burgers op vuur grilt. In de nieuwe formules kunnen klanten niet alleen terecht voor een snelle hamburger, maar kunnen ze er ook langer blijven zitten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!