Portugese retailer aan kop in Poolse foodmarkt

De Poolse foodmarkt wordt gedomineerd door de Portugese retailer Jeronimo Martins. Deze retailer staat op nummer één met maar liefst 1359 filialen in het land en een omzet van 4,1 miljard euro. Op plek twee staat het Duitse concern Metro met 132 filialen en een omzet van 4,6 miljard euro in 2008, zo berekende onderzoeksbureau Veraart Reseacrh. Plek drie wordt ingenomen door Tesco, die een omzet van 2,5 miljard kon noteren, over 280 winkels.

De eerste Poolse foodretailer in de rij, Ruch, staat op plaats zes. Volgens Veraart Research is Polen in Europa nog steeds een van de sterkst groeiende economieën. Retailers staan er door de recessie wel onder druk, maar weten desondanks hun bedrijven te laten groeien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!