Delhaize opent nieuwe prijsvechterformule

Bij onze zuiderburen opent vandaag een filiaal van de nieuwe supermarktformule Red Market. De formule komt uit de koker van supermarktketen Delhaize en is de tweede pilotwinkel.

Dit tweede filiaal is sinds vandaag geopend in de plaats Andenne en beschikt over een vloeroppervlakte van ongeveer 1500 vierkante meter. Volgend jaar zal Delhaize nog eens vier Red Market-testwinkels openen.

Het assortiment van de formule bestaat uit meer dan zesduizend producten van A-merken, huismerken en verse producten. Daarnaast biedt Red Market ook lokale producten aan zoals escargots, fruitwafels uit Andenne, en bijvoorbeeld een plaatselijke rode wijn. “Dankzij eenvoudige en efficiënte methodes kan Red Market permanent de laagste prijzen aanbieden”, aldus een woordvoerder van de formule.

Consumenten kunnen bij Red Market alleen met self scanning inkopen doen. “Het grote voordeel hiervan is dat het praktisch en tijdsbesparend is: de klant scant de producten tijdens zijn aankopen en laadt ze rechtstreeks in een zak. Daardoor wordt de wachttijd aan de kassa aanzienlijk ingekort.”

Aan de kassa’s van Red Market wordt volgens de woordvoerder een systeem toegepast dat ook op luchthavens wordt gebruikt: Q-buster. Zodra een kassa vrijkomt, kan de eerste klant in de rij daar naartoe. "Het is dus een efficiënt systeem dat de klant de kans geeft zijn aankopen snel te beëindigen."


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!