Puma hoopt op boost door WK

Sportartikelenfabrikant Puma verwacht een boost te krijgen van het WK voetbal komende zomer. Het Duitse bedrijf maakte dit gisteren bekend na een moeizaam derde kwartaal, zo meldt het Algemeen Dagblad dinsdag.

"We hopen de eerste signalen van herstel te zien in aanloop naar het WK in Zuid-Afrika, waar Puma door de sterke banden met Afrikaans voetbal een thuisvoordeel heeft," aldus Jochen Zeitz, topman bij Puma.

Het bedrijfsresultaat van Puma daalde het derde kwartaal met 22 procent naar 98 miljoen euro. De omzet liep met ruim zes procent terug naar 673,4 miljoen euro. Het merk verwacht dat consumenten ook het vierde kwartaal de hand nog op de knip zullen houden.

Na Nike en Adidas is Puma de grootste sportartikelenfabrikant ter wereld. Het is eigendom van het Franse PPR.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!