Consument gaat vaker voor aanbieding in super

Nederlandse consumenten kiezen door de kredietcrisis vaker voor goedkoper eten. Meer dan de helft heeft extra aandacht voor aanbiedingen in supermarkt. Dat blijkt uit een consumentenonderzoek onder negenhonderd mensen in opdracht van het Voedingscentrum.

Meer dan de helft van alle Nederlanders kiest door de kredietcrisis voor goedkoper eten. Ruim een kwart van de ondervraagden zegt minder te besteden te hebben, sinds de crisis is losgebarsten. Van de negenhonderd ondervraagden geeft ruim zestig procent aan vaker aanbiedingen te kopen in de supermarkt.

Ruim vijftig procent pakt vaker dan normaal het huismerk en andere goedkopere labels. "Dit geldt vooral voor mensen die aangeven dat ze minder te besteden hebben", aldus de onderzoekers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!