Ahold ziet winst stijgen

Ahold heeft in het derde kwartaal de nettowinst met 22 procent zien stijgen in vergelijking met een jaar eerder. De winst van het supermarktconcern steeg tot 238 miljoen euro. Dat heeft Ahold woensdag voorbeurs bekendgemaakt. Analisten hadden juist gerekend op een winstdaling.

Analisten gepolst door ANP-Reuters hadden in doorsnee een nettowinst van 188 miljoen euro voorspeld. Het bedrijfsresultaat steeg met 1,5 procent naar 265 miljoen euro, iets minder dan de 271 miljoen euro die werd verwacht.

Het moederconcern van supermarktketen Albert Heijn kondige tevens nieuwe kostenbesparingen aan. Het concern wil de komende drie jaar 350 miljoen euro besparen. Het besparingsprogramma is gericht op alle onderdelen binnen Ahold.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!