‘Informatiestromen strakker beheren’

Retailers hebben steeds meer behoefte aan het koppelen van informatiestromen binnen hun onderneming. Dit meldt Kees Hertogh, directeur productmanagement van Microsoft. “Vooral door de huidige economische situatie willen zij meer controle op hun supply chain en voorraden.”

Daarnaast wordt het snel kunnen inspelen op wijzigingen in de vraag ook steeds belangrijker, vertelt Hertogh. “Met Microsoft Dynamics en Microsoft Dynamics POS kan het pos-systeem met de merchandising en de back office worden gelinkt. Met dit platform kan snel worden gereageerd op veranderingen in de vraag. Als dat goed is geregeld, kun je met business intelligence adequaat reageren op nieuwe trends.”

Om de software zo goed mogelijk toe te spitsen op de retail, werkt Microsoft samen met partijen als ACA, K3 Landsteinar en Centric. Raymond van Turnhout, marketingmanager bij Centric: “Als aanvulling op de standaard Microsoft Dynamics AX 2009-functionaliteit heeft Centric de brancheoplossing Centric RetailWorld ontwikkeld. Daarin zit een groot aantal standaard branchemodulen om de standaard functies aan te vullen ter ondersteuning van activiteiten van retailers. Het pos-systeem optimaliseren we met de applicatie StoreWorld DynaVision.”

Centric rekent onder meer Halfords, Belcompany en Intratuin tot haar klanten. Intratuin is sinds maart dit jaar in zee met Centric om de supply chain te optimaliseren. Marcel van Brakel, directeur Intratuin: “We hebben momenteel 58 winkels. Die kunnen flink in omvang verschillen en hebben een grote range aan producten. Om alles in de supply chain zo efficiënt mogelijk op elkaar af te stemmen, zochten we naar een flexibel systeem dat zowel op grote als kleine vestigingen toepasbaar is. Uiteindelijk kwamen we uit op Centric. Niet alleen omdat zij de juist tools in huis hebben, ook omdat er een click tussen ons is. Dat is minstens zo belangrijk.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!