Groningse cafés lokken klanten met korting

Cafés in de stad Groningen proberen meer klandizie te krijgen door te stunten met happy hours en prijskortingen voor alcohol. Meer dan een derde van de Groningse cafés doet aan dit soort acties, zo blijkt uit onderzoek van STAP, het Nederlands instituut voor alcoholbeleid.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder totaal 261 cafés in Groningen, Utrecht, Eindhoven, Nijmegen en Amsterdam. “In veel van de onderzochte cafés is tijdens de kortingsacties vooral bier dertig tot vijftig procent goedkoper”, zegt STAP-directeur Wim van Dalen.

Volgens Van Dalen leidt een lage prijs voor alcohol tot een verhoogde consumptie en daardoor tot meer gezondheidsschade. “We weten uit eerder onderzoek dat door kortingen kinderen onder de 16 jaar meer gaan drinken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!