Nederlanders fervente internetshoppers

Nederlandse consumenten zijn in vergelijking met andere Europeanen zeer fanatieke internetshoppers. Bijna veertig procent van de Europeanen winkelt online, van de Nederlanders doet 63 procent dat, zo blijkt uit gegevens van Eurostat.

Alleen in het Verenigd Koninkrijk is webwinkelen nog populairder, daar schaft 66 procent wel eens goederen of diensten via het internet aan.

Vooral het online boeken van een vakantie is in trek. Op de tweede plaats staat de aankoop van kleding en sportproducten, terwijl ook huishoudelijke goederen vaak vanachter de computer besteld worden.

Consumenten die niet online shoppen, doen dit vaak niet vanwege twijfels over de veiligheid van betalingen. Daarnaast geven ze er de voorkeur aan persoonlijk naar de winkel te gaan of hebben ze er simpelweg geen behoefte aan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!