Computerwinkels moeten assortiment verbreden

De Nederlandse computerdetaillisten hebben de afgelopen tijd veel klappen te verwerken gekregen: de concurrentie via internet en van prijsdiscounters als Aldi en de afschaffing van de pc-prive-regeling zijn hiervan waarschijnlijk het meest ingrijpend geweest. Het wegvallen van de pc-prive-regeling heeft met name de grote computerwinkels veel schade toegebracht. Zo stelt Chantal Verlinden van computermaker Paradigit, dat jaarlijks circa 45.000 computers onder eigen naam verkoopt, dat de eigen omzet hierdoor met circa 30% is gedaald: `We zijn daarom druk bezig met het aanboren van andere markten. Maar het zal even duren voordat we onze afzet weer op de rit hebben.` Ook secretaris Toon Klaassen van de Nederlandse Vereniging van Computerwinkels (NLCW) stelt dat computerwinkels die willen overleven, het roer om zullen moeten gooien en hun assortiment dienen te verbreden. Hier liggen mogelijkheden omdat de integratie van allerlei functies op het gebied van ICT en telecommunicatie toeneemt: `De computer wordt een communicatietool en de telefoon wordt een computer. Dat vraagt om inzet van beide kanten.` Ook het gebrek aan gespecialiseerde kennis bij telecomwinkels en het toenemende gebruik van adsl-internet biedt kansen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!