Tik voor Duitse discounters

Decennialang wonnen de discountsupermarkten terrein in Duitsland. Vorige jaar is deze trend voor het eerst sinds vijftig jaar een halt toegeroepen, zo blijkt uit cijfers van de Duitse divisie van GfK.

Het gezamenlijke marktaandeel van de discounters bleef hangen op 44,6 procent. Grootse verliezer is Aldi, met een marktaandeel dat van negentien naar 18,4 procent afnam.

Om het terreinverlies tegen te gaan, verlaagden de discounters regelmatig de prijzen. Hierbij ging Aldi vaak voorop. De discountformule Penny zal deze week weer beginnen met een nieuwe prijzenronde.

De hapering van het gezamenlijk marktaandeel heeft vooral te maken met de groeiambities van de discounters, waardoor ze elkaar in de weg zitten, concludeert het GfK in Duitsland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!