Nederlander beknibbelt op eten en drinken

Vijftig procent van de Nederlandse consumenten bezuinigt tijdens de crisis op eten en drinken. Daarmee scoren we flink hoger dan gemiddeld in Europa, waar de besparingen uitkomen op 38 procent. Dit blijkt uit onderzoek van GfK naar de besparingen van Europeanen in tijden van crisis.

De Nederlander scoort verder bovengemiddeld wat betreft bezuinigen op vakanties, op de energierekening en op de telefoonkosten. Wel blijken Nederlanders minder geneigd om te besparen op kleding en schoenen en uitgaan. Vooral op kroegbezoek wordt zo min mogelijk bezuinigd. Het Europees gemiddelde leert dat 33,5 procent van de mensen daar minder aan uitgeven. In Nederland is dat nog geen 24 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!