Abercrombie & Fitch mikt op buitenland

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch wil verder uitbreiden naar het buitenland. Dat meldt de Amerikaanse krant the Columbus Dispatch. Na de sluiting van de verliesgevende keten Ruehl probeert het bedrijf internationaal door te breken, om zo het tij van de omzetdalingen te keren.

De Amerikaanse vestigingen van Abercrombie & Fitch kenden het laatste kwartaal van vorig jaar een omzetdaling van twaalf procent, vergeleken met een jaar eerder. De omzet van de internationale verkopen steeg het laatste kwartaal van 2009 daarentegen met 86 procent. “We zien in dat onze merken gretig aftrek vinden in de rest van de wereld,” aldus ceo Mike Jeffries.

De winkelketen is van plan dit jaar flagshipstores te openen in Japan, Kopenhagen en New York. Tevens wil het modemerk dertig Hollister-winkels openen in winkelcentra in het buitenland. “We gaan voor internationale groei en winstgevendheid van de landelijke verkoop”, aldus Jeffries.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!