Duurzame paaschocolade populair

Consumenten jonger dan 45 jaar worden meer aangesproken door Pasen dan mensen ouder dan 45 jaar. Daarnaast zegt 26 procent van de consumenten bewuster om te gaan met het kopen van paaschocolade. Dit blijkt uit het paasonderzoek van wugly.nl uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy.

Consumenten van 55 jaar en ouder hebben het het beste voor met het milieu en eerlijke handel, 44 procent let er namelijk op of chocolade duurzaam is geproduceerd. Van die groep koopt 54 procent fairtrade chocolade. Duurzame chocolade wordt door 34 procent van de ondervraagden gekocht.

FaiRSupport, de retail service organisatie van de Wereldwinkels en de winkels van WAAR (ruim 400 winkels), bevestigt de uitkomst van het onderzoek. Paaschocolade met het fairtrade keurmerk Max Havelaar is de afgelopen week het best verkochte product in beide winkelformules.

De campagne ‘De Groene Sint’ van Oxfam Novib vorig jaar lijkt een verandering in denken in gang te hebben gezet, zo concludeert Q&A.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!