Max Havelaar rukt op

Producten met het Max Havelaar keurmerk kunnen op steeds meer populariteit rekenen. De omzet in Nederland steeg het afgelopen jaar met 43 procent in vergelijking met 2008. Dit blijkt uit de jaarcijfers voor de Nederlandse markt van stichting Max Havelaar.

De omzet klom in 2009 naar 87 miljoen euro, tegenover 61 miljoen euro in 2008. Vooral binnen de categorieën chocolade, bloemen, thee en ijs werd meer verkocht.

Het aantal verkooppunten met één of meerdere fairtrade gecertificeerde producten in Nederland kwam vorig jaar uit op 107, tegenover tachtig een jaar eerder. Dat is een groei van 34 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!