Groeiende middenklasse wil meer luxe

De ‘evolutie naar een nivelleringsmaatschappij’ is een belangrijke trend voor retailers. De middenklasse in Europa groeit. En die groeiende groep wordt steeds kritischer, stelt hoge eisen en verlangt naar de luxe. Dat leidt tot luxueuzere winkels en winkelinrichtingen in het middenklasse segment: licht, ruim, overzichtelijk, maar met democratische prijzen. De luxueuzere winkels zullen grotendeels worden gevestigd in nieuwe shoppingcentra, waarvan een deel in de stad zal ontstaan. Daarbij wordt service, waaronder ook zaken als bereikbaarheid, bewegwijzering en parkeerruimte vallen, steeds belangrijker. Andere trends zijn een sterk groeiende populariteit van internetshoppen - niet in plaats van, maar complementair aan traditionele verkoopactiviteiten - en ‘internationaal winkelen’: door snelle treinverbindingen en lage luchtvaarttarieven zal een dagje shoppen in Milaan of Parijs steeds normaler worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!