M&S wil betere communicatie met boeren

Marks & Spencer wil intensiever gaan samenwerken met zijn melkveehouders. Dat meldt Distrifood woensdag.

De retailer gaat het welzijn en de gezondheid van de dieren koppelen aan de verkoopprijs van melk en de melkprijzen voor de aan haar leverende boeren. Hiervoor schakelt M&S een onafhankelijk bureau in om de boerenbedrijven op verschillende factoren te controleren.

“Elk bedrijf dat verse melk levert aan M&S wordt bezocht door deskundigen. We hebben ook een aantal discussiebijeenkomsten gehouden met alle boeren om er voor te zorgen dat ze het eens zijn met deze regeling”, vertelt een woordvoerder van M&S. Er is een formule opgesteld om factoren rond welzijn en gezondheid in de melkprijs te calculeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!