‘Retailer overschat rol van routing’

Lange tijd was de shopper ongrijpbaar, maar de laatste jaren is de kennis over klanten echter enorm toegenomen. IRI startte in 2004 met het zogeheten Shopper-onderzoek. Medewerkers observeerden een klant en vroegen – nadat er wel of geen product was gekocht – naar de motivatie van de klant.

Sinds kort heeft IRI daar nog een methode aan toegevoegd, vertelt Alexander Arbouw, business & insights director bij IRI. “We hangen camera’s boven het schap dat we willen onderzoeken. Om te voldoen aan de privacyrichtlijnen zijn de shoppers niet herkenbaar in beeld gebracht, maar dat is ook niet nodig. Het gaat ons met name om het gedrag en de bewegingen voor het schap. In combinatie met aanvullende interviews op de winkelvloer en scanning data krijgen we een goed beeld van de manier waarop klanten tot hun aankoop komen.”

Lees hierover meer in het researchverhaal op pagina 7 t/m 9 in het meinummer van RetailTrends.

Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!