Louis Vuitton wederom sterkste luxemerk

Het afgelopen jaar was zwaar voor luxe merken. Het grootste deel van de modelabels en retailers voelden de effecten al in 2007, maar financieel adviesbureau Millward Brown Optimor is van mening dat de klap bij luxemerken later kwam. Toch zijn er ook merken die sterker uit de crisis zijn gekomen. Het adviesbureau heeft de meest waardevolle luxemerken van 2010 in een top-10 gezet.

Positie Merk               Merkwaarde (dollars)                                                               
1 Louis Vuitton 19.78 miljard
2 Hermes 8.46 miljard
3 Gucci 7,59 miljard
4 Channel 5.55 miljard
5 Hennessy 5.37 miljard
6 Rolex 4.74 miljard
7 Moet & Chandon 4.28 miljard
8 Cartier 3.96 miljard
9 Fendi 3.20 miljard
10 Tiffany & Co 2.38 miljard

Volgens Optimor is het luxesegment in zijn geheel met drie procent afgenomen. Toch bleven enkele merken aan de top, zoals Louis Vuitton. Hiervan nam de merkwaarde met twee procent toe ten opzichte van een jaar eerder. Hierdoor blijft het Franse merk het sterkste luxemerk ter wereld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!