Vleespromotie trekt meeste klanten

Vleespromotie trekt de meeste nieuwe klanten naar de supermarkt. Dat blijkt uit een onderzoek van GfK Panel Services, zo meldt FoodHolland. Rundergehakt dat met dertig procent korting wordt aangeboden levert 5,7 procent meer klanten op. Een krat bier in de aanbieding zorgt daarentegen voor 5,2 procent meer klanten en promotie met A-merk frisdranken trekt 2,6 procent meer klanten aan.

Volgens het onderzoeksbureau is het omzetaandeel van promoties in de supermarkten de laatste jaren steeds verder gestegen. In 2008 lag het promotieaandeel op een kleine twaalf procent. Vorig jaar was dit al opgelopen naar bijna vijftien procent. Keuze voor een andere supermarkt, waar retailers met hun acties op mikken, komt heel weinig voor. Wel vindt er door de acties regelmatig merkwissel of een categoriewissel plaats.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!