Consument kiest niet voor Ik Kies Bewust

Voedingsproducten met het Ik Kies Bewust-logo kunnen nauwelijks op extra aandacht van de gemiddelde consument rekenen. Consumenten kopen de producten niet vaker. Verder kopen ze niet meer andere, gezonde producten. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksinstituut LEI van de Wageningen Universiteit, in opdracht van de ministeries van LNV en VWS.

Het effect van de door de overheid gesteunde campagne is dus zeer beperkt, alhoewel producenten van voedingsmiddelen het logo wel hebben omarmd.

De Wageningse onderzoekers ondervroegen ruim zesduizend huishoudens over een periode van vier jaar over hun aankoopgedrag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!