H&M blijft bij seizoensgebonden markt

De Zweedse modeketen H&M opent in Amerika liever geen winkels op plekken zonder echte seizoensovergangen. Dit komt doordat H&M zijn back office heeft aangewend voor het verkopen van zoveel mogelijk kleding, waardoor kledingverkoop toesnijden op individuele regio’s en dus klimaatverschillen er niet aan te pas komt.

Zo is de formule huiverig voor het openen van winkels in een stad als Texas, waar van een winter bijna nooit sprake is. Consumenten vinden het jammer, want die staan te springen om een H&M in hun stad. “We willen ontzettend graag dat hier een H&M komt”, aldus een 21-jarige Texaanse H&M-fan.

Het Zweedse modeconcern heeft in de VS bijna tweehonderd winkels. Het merendeel hiervan is te vinden in de noordelijke staten. Winkels in warme gebieden zijn er wel, maar in zeer schaarse hoeveelheden. In Orlando zit er bijvoorbeeld een, in Las Vegas twee en in de zuidelijke staat Indiana drie.

H&M zegt in de toekomst wel te willen investeren in middelen om kleding effectiever aan de man te brengen. De formule heeft wereldwijd zo’n 1900 winkels in 37 landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!