A-segment auto's in trek

Kleine auto's zijn zeer in trek onder Nederlandse automobilisten. Het zogenaamde A-segment is met een verkoopgroei van 55 procent de grootste klasse geworden. Dit blijkt uit een onderzoek van consultantsbureau Aumacon.

In de eerste vier maanden van 2010 zijn er in Nederland veel meer kleine auto's verkocht dan vorig jaar. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar bedraagt de groei 55 procent. Vorig jaar werden er in deze periode 22.001 auto’s uit het A-segment verkocht. In 2010 zijn dit er maar liefst 34.229. Hierbij is de Toyota Aygo het populairste model.

In het B-segment nam de verkoop met 22,4 procent toe in de eerste vier maanden. In het C-segment bedroeg de groei slechts 4,4 procent. Het D-segment zag de verkoop met zestien procent afnemen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!