McDonald’s geeft consument kijkje in keuken

McDonald’s is gestart met de werving van ‘Quality Scouts’ op de Libelle Zomerweek. Quality Scouts zijn gewone consumenten die een dag lang zelf de voedselproductieketen van McDonald’s kunnen bekijken. Daarvan doen zij vervolgens onafhankelijk verslag op internet.

McDonald’s Nederland wil op deze wijze haar klanten laten zien hoeveel aandacht er wordt besteed aan de kwaliteit van de ingrediënten sla, aardappelen en rundvlees en de bereiding van de eindproducten. “Er zijn nog steeds mensen die een verkeerd beeld hebben van de kwaliteit van de producten die McDonald’s serveert", aldus Jo Sempels, algemeen directeur van McDonald's Nederland.
"Daarom vinden we dat onze gasten zelf de kans moeten krijgen om eens te komen kijken bij McDonald’s en onze leveranciers. Want onze ingrediënten zijn met zorg geselecteerd en bereid, en we voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Dat kan iedereen nu zelf zien en ervaren via ons Quality Scouts-programma.”
Twintig consumenten zullen aan het eerste Quality Scouts-programma deelnemen. De Quality Scouts mogen geen banden met McDonald’s hebben en ze worden voor hun activiteiten niet betaald.
Het programma start op een van de productieboerderijen. Vervolgens wordt een bezoek gebracht aan de friet- en vleesleveranciers en het programma wordt afgesloten met een bezoek aan de keuken van een McDonald’s restaurant.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!