Pro Consument maakt zich hard voor klant

De stichting Pro Consument kan zich verzekeren van een plaatsje binnen het scala aan keurmerken dat in Nederland wordt gevoerd. Deze stichting mag van het ministerie van Economische Zaken het keurmerk klantgedreven ondernemen dragen, een thema waar de stichting zich hard voor maakt.

“Ons keurmerk geeft inzicht in hoe een winkel zich onderscheidt”, vertelt Marcel Klunder, directeur van de stichting. “Geef van een winkel maar aan wat het onderscheidend vermogen is, waarom zou je juist bij die winkel je aankopen moeten doen? Dit is een van de redenen waarom bezoekersaantallen en omzetten binnen de retail teruglopen, en internetverkopen flink stijgen. Met ons keurmerk kun je het onderscheidend vermogen van een winkel aantonen.”

Het keurmerk onderscheidt zich van andere soortgenoten doordat het enige keurmerk is waarbij de beoordeling door de consument wordt uitgevoerd. “Dus geen brancheorganisaties en of betrokken en gelieerde partijen, maar de klant. Wij vinden dat andere keurmerken het keurmerk voeren onder het motto ‘de slager keurt zijn eigen vlees’. Een keurmerk krijgen van de consument heeft voor een retailer en andere consumenten veel meer waarde dan overkoepelende organisaties.”

Pro Consument gaat het keurmerk niet alleen voeren voor de detailhandel, ook de financiële dienstverlening zoals notarissen, advocaten en accountants kunnen het keurmerk inzetten. “Er is een keurmerk voor financiële diensten, maar deze is ontstaan vanuit de verzekeraars. Hoe kun je verzinnen. Iedereen is daarbij betrokken, behalve de klant.” 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!