Tesco wil webwinkel internationaal uitbreiden

Supermarktketen Tesco wil zijn webwinkel uitbreiden naar andere landen. De Britse keten is met name geïnteresseerd in Oost-Europa en Azië. Dat zegt divisiehoofd Laura Wade-Gray van Tesco.com in een interview met het Duitse vakblad LebensmittelZeitung, zo meldt Distrifood.

“Tesco.com is de succesvolste websupermarkt ter wereld”, aldus Wade-Gray. Over 2009 verdiende de organisatie 154 miljoen euro met de leveringen via het web. Dat is 26 procent meer dan een jaar eerder. Het rendement voor belastingen ligt daarmee nu op 6,6 procent.

In Oost-Europa neemt de Britse marktleider met zijn winkels al een belangrijke positie in, wat zal worden verstrekt door de uitbreiding van de webwinkel. ‘Het enorme groeipotentieel’ in Zuid-Korea en China is ook zeer verleidelijk voor de formule. In Nederland is alleen Albert Heijn op brede schaal actief met het thuisbezorgen van boodschappen. Dit kent nog geen landelijke dekking.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!