'Ander eet- en drinkgedrag tijdens WK'

Tijdens het WK voetbal wordt door de Nederlander meer gedronken en voor kant-en-klaarmaaltijden gekozen. Uit onderzoek van ING blijkt dat vijftien procent van de Nederlanders meer drinkt tijdens het WK dan anders en dat achttien procent op wedstrijddagen van het Nederlands Elftal voor kant-en-klaarmaaltijden kiest.

Deze gegevens zijn terug te vinden in de eerste publicatie van ING WK-nomie, een onderzoek van ING naar de impact van het WK-voetbal. Het WK begint 11 juni in Zuid-Afrika en duurt een maand.

Volgens Charles Kalshoven, hoofdeconoom van ING verandert het eet- en drinkgedrag van Nederlanders gedurende het toernooi. "Veel voetbalfans (achttien procent) kiezen op wedstrijddagen voor kant-en-klaarmaaltijden en rond de wedstrijden stijgt de alcoholconsumptie: vijftien procent van de Nederlanders drinkt tijdens het WK meer dan anders", aldus Kalshoven. "Een deel van de supporters gaat minder of zelfs niet met vakantie en besteedt zijn euro’s daardoor in Nederland in plaats van in het buitenland."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!