HBD promoot werken in de retail

Tijdens de Week van de Detailhandel start de nieuwe arbeidsmarktcampagne ‘In de detailhandel kan het’ van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). De campagne promoot het werken in de detailhandel en laat zien dat deze bedrijfstak volop carrièremogelijkheden biedt.

“Veel mensen weten niet wat de detailhandel allemaal te bieden heeft. We laten met deze campagne zien dat werken in de detailhandel veel meer inhoudt dan een kassa bedienen of verkopen. Het werk is erg gevarieerd en er zijn volop opleidings- en doorgroeimogelijkheden, op ieder niveau”, aldus Joyce Rosenthal, beleidsadviseur arbeidsmarkt bij het HBD.

In eerste instantie zullen met name herintreders en werkzoekenden worden benaderd, later dit jaar richt het HBD zich ook op jongeren. Via de website www.indewinkelwerken.nl kunnen testimonials en informatie over verschillende branches, functies en opleidingen worden gevonden. Bezoekers kunnen op de site bovendien een test doen om te zien of een baan in de detailhandel iets voor hen is.

De Week van de Detailhandel is een gezamenlijk initiatief van het UWV WERKbedrijf en het HBD en zal volgende week plaatsvinden. Tijdens deze week kunnen geïnteresseerden op diverse locaties van het UWV WERKbedrijf en bij de Servicepunten Detailhandel van het HBD hun carrièremogelijkheden ontdekken en op een laagdrempelige manier kennis maken met werken in de winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!