Karwei heeft beste folder

Bouwmarkt Karwei heeft de Folder Vakprijs 2010 in ontvangst genomen. Tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame 2010, die afgelopen donderdag in Haarlem plaatsvond, werd de prijs uitgereikt. Het bureau Dedato ontwerpers en architecten is verantwoordelijk voor het concept en ontwerp van de folder.

Naast Karwei behoorden drogist Etos en slijterij Gall&Gall tot de genomineerden. Voor de toekenning van de prijs is een onafhankelijke vakjury samengesteld, die onder voorzitterschap stond van Charles Borremans. Naast onder andere de aspecten innovatie, onderdeel van de communicatiemix en opvallendheid gaf de jury veel aandacht aan de mate waarin de folder een oproep tot actie is en de mate waarin de adverteerder creativiteit heeft ingezet op alle aspecten van de folder.

Het juryrapport spreekt van 'een terechte beloning voor een retailer met ambitie, met een consequent beleid en een consequent daarbij behorend folderbeleid'. De jury is verder te spreken over de 'fraaie vormgeving'. 'Die inspireert en nodigt uit om in actie te komen om alles voor buiten en binnen bij Karwei te kopen. Zowel door de mannelijke áls door de vrouwelijke doelgroep.'

Rode draad van de Nationale Dag van de Brievenbusreclame was dit jaar het maken van keuzes: huis aan huis of één op één, communicatie, branding of acties, online of print. In 2008 mocht warenhuis V&D de prijs in ontvangst nemen, in 2009 was het HEMA.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!