Aantal lunchrooms blijft groeien

Er openen steeds meer lunchrooms in Nederland. De afgelopen vijf jaar groeide het aantal met vijftien procent tot 2.307. De stijging wordt onder meer gevoed door retailformules die steeds vaker een ‘lunchhoek’ in hun winkels integreren. Dat concludeert adviesbureau Van Spronsen & Partners in zijn rapport 'De lunchroon in beeld'.

In het afgelopen decennium nam het aantal lunchrooms zelfs toe met ruim 35 procent. In de fastservicesector, waaronder de lunchrooms vallen, is het totaal aantal bedrijven over dezelfde periode met ruim drie procent gestegen.

Het aantal lunchrooms zal blijven stijgen vanwege een toenemende branchevervaging, stelt Van Spronsen & Partners. Zo is er de opkomst van bakkerijen met eigen broodjescorners en koffiebars en zijn er de ‘to go' shops met hun eigen lunchhoekje.

Grote warenhuizen als V&D met La Place, de Bijenkorf met Café B en de HEMA met haar koffiecorner, waren al eerder actief op dit gebied. De tuincentra van de Intratuin hebben ondertussen ook koffiecorners.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!