Meer etnomarketing door retailers in VS

De Amerikaanse retailers hebben steeds meer behoefte aan etnische marketing, kortweg etnomarketing. Aziaten, Hispanics en Afro-Amerikanen vormen nu al een derde van de totale bevolking, en dat aandeel groeit nog steeds. Wie etnomarketing echt serieus neemt, laat het niet bij een doelgroepgerichte reclamecampagne. De winkelinrichting moet op de schop, de relaties met leveranciers veranderen en er moet worden nagedacht over één van de belangrijkste marketinginstrumenten: de prijs. Want klanten naar je winkel lokken met ‘producten van thuis’ is niet genoeg; het aanbod moet - ook qua prijs - uiteindelijk kunnen concurreren met de gewone artikelen, aldus een artikel in de Progressive Grocer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!