AH ziet marktaandeel groeien

Albert Heijn heeft zijn marktaandeel in het eerste kwartaal van dit jaar verder vergroot. De Nederlandse marktleider in de supermarktbranche noteerde voorts een omzetgroei van 3,7 procent tot 3,1 miljard euro. Ook winst en rendement namen toe. Dat blijkt uit donderdagochtend gepubliceerde cijfers van moederconcern Ahold.

AH schreef over de eerste drie maanden van dit jaar een operationele winst van 214 miljoen euro in de boeken. Dat is 25 miljoen euro meer dan in dezelfde periode een jaar terug; een toename van 13,2 procent. De winstgevendheid van de supermarkt groeit daarmee veel sneller dan de omzet.

Ahold noteerde een totale omzet van 8,737 miljard euro. Dat is één procent meer dan een jaar terug. Analisten rekenden gemiddeld op inkomsten van 8,624 miljard euro.Tegen constante wisselkoersen is de omzet met 3,4 procent gestegen. Het bedrijfsresultaat bedroeg 409 miljoen euro tegen 396 miljoen euro een jaar eerder.

Het retailconcern hield in het eerste kwartaal onder de streep 274 miljoen euro over. Een jaar terug was dit nog 188 miljoen euro. In 2009 drukten hogere belastingen en een voorziening op de nettowinst. Het behaalde resultaat in het eerste kwartaal van 2010 was lager dan analisten vooraf verwachtten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!