Grote verschuiving online koopgedrag verwacht

Het oriëntatie- en aankoopproces van Nederlanders zal binnenkort grondig veranderen. Dat blijkt uit onderzoek van TNS. Vooral bedrijven in de branches Travel en Finance zullen de verschuiving gaan merken. 

Momenteel oriënteren Nederlandse consumenten zich nog steeds veelvuldig offline, zo blijkt uit het onderzoek onder vijftigduizend respondenten. 55 procent van de Nederlanders die een financieel product wil kopen begeeft zich nog naar offline kanalen voor vergelijken en aanschaf. In de reismarkt doet dertig procent van de consumenten dat.

Wanneer men echter kijkt naar de Engelse markt, die leidend wordt gezien in Europa, zal Nederland binnenkort een omslagpunt bereiken waarop het offline zoek- en koopgedrag grotendeels vervangen wordt door zoeken en kopen op internet. Volgend jaar kan blijken hoe deze verhoudingen zich over de tijd hebben ontwikkeld. Dan zal TNS zijn marktonderzoek in de 25 EU-landen herhalen.

De Consumer Commerce Barometer werd vorige week woensdag gelanceerd tijdens het Interact-congres in Barcelona. Internetters kunnen er behalve Travel ook rubrieken als Retail, Media, Finance en Technology vergellijken. Van de respondenten is hun land van herkomst bekend, maar ook leeftijd, internetgebruik en geslacht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!