Duurzamer vlees meer in trek in supermarkt

De populariteit van eieren en vlees die diervriendelijker worden geproduceerd neem toe, zo merken de Nederlandse supermarkten. Dit blijkt uit de maandag voor het eerst gepubliceerde Monitor Duurzame Diervriendelijke Producten.

Het aanbod van diervriendelijkere producten is in 2009 over de gehele linie toegenomen. Nederlandse consumenten gaven bijna twee keer zoveel geld uit aan deze producten dan het jaar ervoor: 40,7 miljoen euro tegen 21,5 miljoen euro in 2008. Ook de omzet van biologisch stijgt nog elk jaar. Zo steeg de omzet van biologisch vlees met 12,4 procent van 57,6 miljoen euro in 2008 naar 64,7 miljoen euro in 2009.

Supermarktkoepel CBL, die vorig jaar het convenant Marktontwikkeling Verduurzaming Dierlijke Producten met minister Verburg van LNV ondertekende is blij met de eerste resultaten. In de convenant is de ambitie geformuleerd om een jaarlijkse omzetgroei van diervriendelijkere producten met vijftien procent te realiseren. Dat is dit jaar ruimschoots gelukt.

Marc Jansen, directeur Consumentenzaken en Kwaliteit bij het CBL roept nog niet betrokken partijen uit de vleessector op zich aan te sluiten bij de goede initiatieven om het welzijn van dieren verder te verbeteren naar de wensen van de consument.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!