JC Penney zet vol in op e-commerce

JC Penney wil jaarlijks een miljard meer gaan verdienen aan e-commerce. De Amerikaanse warenhuisketen gaat zijn platform vernieuwen, waarbij de retailer hoog inzet op het mobiele kanaal. 

CIO Tom Nealon vertelde afgelopen week dat JC Penney in zijn geschiedenis nog nooit een dergelijke investering heeft gedaan. "De focus van de organisatie op e-commerce neigt naar het maniakale." 

‘We zijn op dit moment enorm gefocussed op mobiel’, aldus Nealon. Het mobiele kanaal zal volledige shopmogelijkheid, opties tot het verzilveren van coupons en ratings en reviews omvatten.

JC Penney was midden jaren negentig een van de eerste retailers die online ging verkopen. De afgelopen drie jaar bleven online-inkomsten steken op zo'n anderhalf miljard dollar, op een totale concernomzet van circa 18,5 miljard dollar in 2009. Gedurende de eerste drie maanden van dit jaar namen de online inkomsten met een procent toe, waarbij de omzet uit het fysieke kanaal met hetzelfde percentage afnam.

De nieuwe infrastructuur moet vanaf 2015 de webomzet met een miljard dollar per jaar doen groeien. Deze infrastructuur zal eind volgend jaar online gaan. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!