Merkentrouw begint al vroeg

Het aanhangen van bepaalde merken begint al op jonge leeftijd. Dit blijkt uit het Buckingham Report uit 2009. Dit rapport toont aan dat kinderen een fikse invloed uitoefenen op aankopen van hun ouders, terwijl ze zelf consumenten in wording zijn.

Marketing consultant Martin Lindstrom denkt dat de invloed die kinderen uitoefenen op aankopen en de eigen aankopen van dezelfde kinderen een waarde van zeker 1,29 triljoen Britse pond vertegenwoordigen. Omdat kinderen tegenwoordig ook vaak gezien worden als 'early adaptors' voor digitale en mediatechnieken, zijn ze een waardevolle groep consumenten voor marketeers. Men denkt dan ook dat bedrijven die tijd en geld spenderen aan het beïnvloeden van jonge kinderen hier in de toekomst van zullen profiteren. 

Dit is echter niet gemakkelijk voor marketeers. Zij moeten voorzichtig zijn in de benadering van kinderen. Toch gebruiken marketeers steeds vaker social media en virtuele werelden om 'brand awareness' te creëren bij jongeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!