Nederlander stuurt online koopjes door
Gepubliceerd op 9 juli 2010 om 00:00
Van alle Europeanen lijken Nederlanders het meest open te staan voor online advertenties. Twaalf procent laat weten dat op basis van deze advertenties aankopen te doen. Terwijl Nederlanders het minst beïnvloedbaar zijn door kortingscodes. 74 procent zegt dat vouchercodes geen effect hebben op hun houding ten opzichte van een merk.
Online ‘mond tot mond reclame’ en tips over aanbiedingen wordt door ruim zeventig procent van de Europese internetters gebezigd. Van alle Europeanen scoren de Spanjaarden het hoogst: 94 procent van hen deelt aanbiedingen op internet met vrienden en familie. Ze worden gevolgd door de Britten met 77 procent en de Duitsers met 73 procent. Van de Nederlanders vertelt 63 procent anderen over aanbiedingen die ze online gevonden hebben.
Het onderzoek is in juni uitgevoerd onder 2.566 respondenten in Nederland, Groot-Brittannië, Spanje en Frankrijk.
Reacties 0